Mellervangskolen - Skæv, skøn og skabende

J-klasser

Kontaktklasserne på Mellervangskolen er et undervisnings- og fritidstilbud for børn og unge primært med diagnoser inden for autismespektret. Tilbuddet består af ca. 80 elever i aldersgruppen 6.- 10. klasse. Eleverne er fordelt på 8 klasser, hvilket gør, at klasserne er små og overskuelige.
Der lægges vægt på, at eleverne oplever sig som en del af et fællesskab i klassen, på skolen og i DUS/KLUB. Til klasserne er der tilknyttet et lærer- og pædagogteam, som arbejder med at skabe et roligt og struktureret miljø både i skole og fritidsdelen.

I undervisningen vægter vi en kombination  af faglig undervisning samt øvelse af sociale færdigheder. Med udgangspunkt i den enkelte elevs styrker og potentialer arbejder afdelingen og det enkelte klasseteam professionelt sammen om den enkelte elevs og klassens læringsmål og progression. Til afdelingen er der også tilknyttet en skolekonsulent, som understøtter de professionelles arbejde.

Elever visiteres til K-klasserne gennem specialafsnittet i PPR.
Hvis du har brug for at vide mere, er du velkommen til at kontakte konstitueret afdelingsleder for k-klasserne Morten Lundtoft på morten.lundtoft@aalborg.dk eller på tlf. 31994304

I kan se den kommunale beskrivelse af Kontaktklassetilbuddet her